dorienkolen.reismee.nl

Septemberavonturen

In de afgelopen maand is er weer een hoop gebeurd. Zo ben ik naar een bruiloft geweest, strand van Winneba verkend, kookles gekregen van het gastgezin, bar bezocht en naar mijn favoriete plek in Ghana terug gegaan.

Laten we beginnen met het verhaal over de bruiloft. Babet en ik hadden onszelf uitgenodigd voor de bruiloft, maar we kenden het bruidspaar niet en zijn meegegaan met de kerkband. Er werd verteld dat het een korte kerkdienst zou zijn (8.30-14). Daarna was de receptie en werden verschillende toespraken gehouden. Het bruidspaar bekeek alles vanaf het podium en zag er niet gelukkig uit. Nadat het eten was geserveerd, vertrok de helft van de gasten. Er werd niet gedanst op de bruiloft.

Met alle vrijwilligers van het project hebben we voorlichting gegeven aan middelbare scholieren. Dit zou voor 25 scholieren zijn, maar het bleken er toch iets meer (300). De scholieren weten erg weinig over bijvoorbeeld het voorkomen van oa zwangerschapp. De scholieren waren erg enthousiast en de volgende keer wordt de voorlichting in kleinere groepen gegeven. We hebben ook een dovenschool bezocht en gezien hoe de kinderen daar les krijgen. Super tof om dit een keer te zien.

Een ghanees rijbewijs krijgen is niet zo moeilijk. Je koopt de kaft van het rijbewijs en stopt er twee cedi in. Dan kun je rondrijden zonder een bekeuring te krijgen.

Mijn favoriete plek in Ghana is Mole National park. De plek waar je op safari gaat en wilde dieren kan spotten in alle rust. Het motel heeft een zwembad en hebt een goed uitzicht over het park.

Helaas waren de laatste weken van Babet hier al aangebroken. Om deze gezellige vijf weken van 24/7 samen af te sluiten, zijn we naar Winneba geweest. Daar hebben we een bar bezocht van de rasta eigenaar en deze man vond Babet en mij beide leuk. Hij switche iedere vijf minuten en dat hij heel stoned was speelt misschien wel mee. Afgelopen weekend is Babet terug gegaan naar België.

Vanavond heeft het gastgezin fufu gemaakt, zoals zij hem eten (veel pepers). Mijn mond en vingers stonden in brand. Ik heb het overleefd.

Patrick Kobby West

Haha.. Yes i am soo interested at this site. I think i like the part about how to get a driving licences is Ghana.
I believe it not legally.
Also i will like to see the pictures or your host family.... Madam Dorien!